Einde geluidsoverlast in zicht voor de bewoners van de wijk Schoonbroek

08-08-2016

Vele jaren klagen de bewoners en onze politici de geluidsoverlast voor de wijk Schoonbroek aan.

Nu heeft de Stad Antwerpen een samenwerkingsovereenkomst afgesloten met het Vlaams Gewest om de verlenging van de geluidsschermen langs de A12 te realiseren.  Ter hoogte van de Dragonderstraat werden in 2003 geluidsschermen geplaatst, om de woningen akoestisch af te schermen van het verkeer op de A12.  Al snel bleek dat de schermen onvoldoende waren doorgetrokken.  Op alle meetpunten werd de drempel van 60 decibel overschreden. Aangezien de geluidsniveaus lager zijn dan 80 decibel, wordt het project enkel gerealiseerd door de Vlaamse Overheid met  medefinanciering door de stad. Er wordt nu 500700 euro ingeschreven om dit project te financieren.

Concreet betekent het dat de geluidsschermen  thv de Dragonderstraat worden verlengd tot voorbij de brug.

CD&V  heeft jaren de geluidsoverlast aangekaart bij de hogere overheid en is dan ook verheugd dat de bewoners in de loop van 2017 zullen verlost zijn van de geluidshinder.