Verkiezingsprogramma

CD&V gaat naar de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2012 onder de slagzin “Iedereen Inbegrepen”.

Als gezinspartij wil dat vooral zeggen dat alle gezinnen en families, ongeacht hun samenstelling,  alle jeugd en senioren, kortom iedereen de nodige aandacht krijgt in het lokale beleid, maar ook dat dit beleid niet alleen woorden maar ook “daden inbegrepen” moet inhouden met alle mogelijke ondersteuning van het samen leven, wonen, werken, leren en ontspannen.

CD&V Ekeren wil dan ook naar de verkiezingen gaan onder de slogan “Beter voor Ekeren”. Ekeren moet immers een district blijven waar het voor iedereen aangenaam is om te wonen, te leven en te recreëren, waar vele duizenden kinderen school lopen en waar gezinnen zich thuis voelen. En dat willen we bereiken met zes grote thema’s:

-        Ekeren, een district voor en door iedereen

-        Ekeren, een district om in te wonen

-        Ekeren, een district om in te werken, te leren en te ontspannen

-        Ekeren, een bruisend district

-        Ekeren een veilig en proper district

-        Ekeren, een goed georganiseerd bestuur

Helaas heeft het districtsbestuur slechts beperkte eigen bevoegdheden en worden nog vele beleidskeuzes opgelegd door de Stad Antwerpen. Bij ieder thema zullen we dan ook een onderscheid maken tussen dat wat we zelf kunnen beslissen (Z) en dat waar we enkel adviserende bevoegdheid hebben (A).