Verkiezingsprogramma Districtsraadverkiezingen 2018

“Samen voor Ekeren, waar iedereen zich thuis voelt”

Beste Ekerenaar,

Vooreerst willen wij de inwoners van Schoonbroek, Rozemaai en de Edisonwijk, die vooral door de inzet van CD&V Ekeren onze Ekerse gemeenschap komen vervoegen met veel warmte en hartelijkheid verwelkomen.

Onze CD&V-kandidaten zijn klaar om hun politieke verantwoordelijkheid op te nemen en om te tonen dat zij er zijn voor de Ekerenaar en niet omgekeerd.

Wij hopen dan ook tijdens de komende legislatuur aan de Ekerenaar te kunnen tonen dat wij onze inzet en ons werk steeds verder willen verbeteren tot meerdere eer van Ekeren, alle Ekerenaars inbegrepen.

CD&V gaat naar de verkiezingen van oktober 2018 onder de slagzin “De weg vooruit”. Als gezinspartij wil dat vooral zeggen dat alle gezinnen, families en alleenstaanden, alle jeugd en senioren, kortom iedereen betrokken wordt in het lokale bestuur. Bij ons wordt niemand aan zijn lot overgelaten. We zijn goed voor de sterken en sterk voor de zwakken. We geven een duwtje in de rug van wie dat nodig heeft. Wie verder vooruit wil, geven we alle kansen om zich verder te ontplooien. Dat is de basis van een betrokken samenleving.

CD&V Ekeren, een enthousiaste combinatie van veel jeugdige creativiteit en veel oudere ervaring, is blij dat haar verkiezingsprogramma van 2012 voor meer dan 90 percent werd uitgevoerd tijdens de voorbije legislatuur en wil dan ook naar deze districtsverkiezingen gaan onder de slogan “Samen voor Ekeren, waar iedereen zich thuis voelt”. Ekeren moet immers een district blijven waar het voor iedereen aangenaam is om te wonen, te leven en te ontspannen, waar vele duizenden kinderen naar school gaan en waar gezinnen zich thuis voelen.